Voor verzekeringen moet u bij de ANWB contact opnemen met 088 2692222. U wordt rechtstreeks geholpen met adviezen en eventuele vragen. Ook bestaat de mogelijkheid om hun te mailen. Dit is een algemeen nummer waar u ook terecht kunt voor onder andere reisadvies en toerisme. Onderstaande telefoonnummers bieden u ook direct hulp.
Hoofdkantoor 088 2692999
Wegenwacht 088 2692888 Pechhulp
Auto advieslijn 088 2695000 Advies nieuwe en gebruikte auto’s
Keuringen 088 2692825 Informatie autokeuringen
Vaarbewijzen 088 4564567 Informatie voor klein vaarbewijs
Verkeerslijn 0999622 Informatie over files in Nederland
Slachtofferlijn 088 2697766 Informatie voor verkeersslachtoffers
Schade melden
U kunt uw schade online melden of via een schadeformulier. Bij bijvoorbeeld verlies van bagage of schade aan voorwerpen neemt u direct met de ANWB contact op. Uw schade wordt doorverwezen. De ANWB contact Unigarant, dochter van de ANWB. Het telefoonnummer van de ANWB Schade Helplijn is 088 2692837. Het schadeformulier kan opgestuurd worden naar ANWB Verzekeringen t.a.v. afdeling Schade Postbus 999 7900 AZ Hoogeveen. Voor eventuele andere vragen kunt u 088 2692222 bellen of per email uw bericht versturen.
Fietsverzekering ANWB
Bij het afsluiten van een fietsverzekering van de ANWB krijgt u als lid korting.
Caravanverzekering ANWB
Ook bij het afsluiten van een caravanverzekering gelden dezelfde regels. Zowel in 2012 als in 2013 wordt 10% op uw maandpremie in mindering gebracht wanneer u lid bent van de ANWB.
Soorten verzekeringen ANWB
Alle andere soorten verzekeringen van de ANWB achter elkaar zijn: Autoverzekering, Bootverzekering, Bromfietsverzekering, Camperverzekering, Caravanverzekering, Fietsverzekering, Motorverzekering, Oldtimerverzekering, Scooterverzekering, Scootmobielverzekering, Doorlopende reisverzekering, Kortlopende reisverzekering, Annuleringsverzekering, Reisverzekering, Recreatiefverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering, Inboedelverzekering, Ongevallenverzekering, rechtsbijstandsverzekering en Woonhuisverzekering.
Klachten over vakantie
Bij thuiskomst van uw vakantie dient u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen een maand, uw klacht schriftelijk in te dienen. Zaak is om zo specifiek mogelijk aan te geven wat de klacht precies in houdt. Om een snelle en adequate afhandeling te bevorderen zijn verklaringen, rekeningen en eventuele foto’s nodig om een goed beeld te krijgen van het exacte voorval.
Voor meer informatie of hulp kunt u rechtstreeks naar hun website ANWB contact en service.